Afkomstig uit: Polen
Schofthoogte: 45 cm
Gewicht: 12 kg
Geboortedatum: 17-06-2012
Adoptiekosten: € 270,- (gesteriliseerd)
Geadopteerd door: Personal Service Dogs

Hoe gaat het nu met …

Quincy heeft een bijzonder verhaal. Van Poolse straathond is Quincy opgegroeid tot hulp-hond voor Personal Service Dogs.
Het prachtige verhaal van Quincy kunt u lezen onder “verhalen van adoptanten”.

Quincy is afkomstig uit Polen. Anderhalf jaar geleden is ze via een andere stichting geadopteerd. Deze adoptant had zorgen over Quincy dat ze haar niet genoeg kon begeleiden en bepaalde schrikreacties er niet uit kreeg. Het vijfjarige dochtertje van het gezin was wellicht te druk waardoor Quincy weleens onder de tafel kroop.

Meer informatie over Quincy

Quincy is een klein herdertje en naar alle waarschijnlijkheid gekruist met een Schipperke volgens de dierenarts. De herder-karakteristieken zijn overduidelijk aanwezig vertelt het opvanggezin. Quincy is erg baasgericht en houd graag de roedel bij elkaar. Wanneer een hond uit de groep afdwaalt haalt Quincy hem op. Ze werkt graag voor haar opvangbaasje wat goed naar voren komt tijdens apporteren van een bal.

Quincy is een vriendelijk hondje en vrij rustig. Ze houd van spelen maar kruipt zelf haar bench in als ze moe is. Ze kan heel goed met andere honden, zowel reuen als teven. Ze past vrijwel in elke gezinssamenstelling. Een erg makkelijk hondje.

Ze trekt niet aan de riem, kan heel goed loslopen, is zindelijk, kan alleen thuis blijven, kan bij katten, gedrag buiten goed, geen jachtinstinct.

Slideshow

Quincy is geadopteerd