Naam hond: Harrie (naam op paspoort is Toby)
Ras/soort: mix
Reu/teef: reu
Gesteriliseerd/gecastreerd: gecastreerd
Geënt en gechipt: ja
Schofthoogte: 50 cm
Gewicht: 18 kg
Geboortedatum: 01-12-2014
Adoptiekosten: € 150,-
Verblijft in: Nijverdal

Over Harrie in het kort

Kan alleen thuisblijven: ja
Kan met kinderen: alleen met oudere kinderen boven de 8 jaar.
Kan met katten: binnen wel, buiten soms jachtinstinct.
Kan met anderen honden: nee, enkele honden accepteert hij wel.
Kan mee in de auto: ja
Kent basiscommando’s: ja
Waaks: nee
Kan loslopen: nee
Jachtinstinct: ja
Gedrag op straat: rustig, kan wel uithalen naar andere honden. Harrie is 2 keer aangevallen door een loslopende hond, sindsdien haalt hij uit naar bepaalde honden (blaffen).
Gedrag naar bezoek: blij, enthousiast in het begin, daarna rustig.

Meer informatie over Harrie

Harrie is een echte mensenhond, iedereen is van harte welkom en komt ook graag bij iedereen een aai en knuffel halen. Het liefst ligt hij lekker in het zonnetje te relaxen. Daarnaast kan hij erg goed zijn energie kwijt aan de fiets of lekker rennen achter een bal aan. Kleine kinderen die kruipen en lopen vind Harrie spannend. Wat oudere kinderen vindt hij erg leuk om mee te spelen.

Aan de riem kent Harrie de basiscommando’s, hij kan mooi met je mee lopen aan de voet en wacht netjes als je dit vraagt. Wel kan hij wat fel reageren op andere honden, blaffen. Ook spelen met andere honden kan Harrie niet goed, hij heeft dit nooit geleerd als pup zijnde. Ook op de hondencursus hebben we dit onder begeleiding meerdere malen geprobeerd maar Harrie doe je hier geen plezier mee. Hij speelt gewoon liever met mensen. De honden die hij wel  accepteert zijn vaak andere geadopteerde straathonden.

Wij zoeken een liefdevol thuis waar geen kleine kinderen zijn of andere honden.

Aandachtspunten

Harrie kan niet bij kleine kinderen en bij andere honden.
Harrie is een straathond, reageert anders dan de gemiddelde Nederlandse hond
Harrie kan niet loslopen.

Geschiedenis van Harrie

Harrie is geboren als straathond in Roemenië.  Toen hij 1 jaar was is hij uit een dodenasiel gehaald en maar Nederland gebracht. Wij hebben Harrie via een foundation geadopteerd. Hij heeft op zijn poten en oren wat littekens, dit ten gevolge van het straatleven.

Reden van afstand

Sinds januari kan ons zoontje kruipen en tegenwoordig ook lopen. Harrie is sindsdien erg gestrest en vertoont hij vaak ontwijkend gedrag. Hij trekt zich terug in zijn mand in de gang en wil vaak naar buiten naar de tuin. Harrie is een echte mensenhond die graag bij je is. Daarom vinden wij het ook zo vervelend voor hem dat hij nu veel stress ervaart en niet zichzelf kan zijn.

Er is nu een tweede kindje op komst en wij zijn bang dat deze gevoelens van Harrie alleen verergeren. Dit gunnen wij hem niet. Wij hopen dan ook dat wij een goed thuis voor Harrie kunnen vinden waar hij weer helemaal zichzelf kan zijn.

Contact

Heeft u interesse in Harrie en zou u nadere informatie willen of een afspraak? Neem even contact met ons op, wij sturen uw bericht door naar de baasjes van Harrie.

Verantwoording

Voor honden die ter bemiddeling op onze website worden getoond ligt de verantwoording volledig bij de partij die de hond ter herplaatsing aanbiedt!
Deze partij kan een particulier, stichting of asiel zijn.