Ras/soort: (moeder was een kruising Mechelse herder)
Reu/teef: teef
Schofthoogte: 52 cm
Gewicht: 16,5 kg
Geboortedatum: 04-05-2005
Adoptiekosten: € 195,00
Woont nu in: Son en Breugel

Hoe gaat het nu met…

21 maart 2016

Met Saar gaat het heel erg goed. Karin ontving dit leuke filmpje!

Nieuws over Saar:

Saar in het kort

Kan alleen thuisblijven? ja
Kan met kinderen? ja, voorkeur oudere kinderen
Kan met katten? ja
Kan met anderen honden? ja
Kan mee in de auto? ja
Zindelijk? ja
Trekt aan de riem? nee, Saar loopt keurig aan de riem
Gedrag op straat? goed, als een andere hond nadert zal zij die vaak negeren tenzij de andere hond te opdringerig is of te druk nadert, dan kan ze een grauw geven om te laten merken dat ze daar niet van is gediend.

Op 24 oktober  2015 is Saar bij Stichting Hond in nood gekomen nadat zij vanaf pup zijnde 10 jaar bij haar eerste eigenaar heeft gewoond. Haar vorige eigenaresse heeft besloten Saar af te staan, omdat na een scheiding en verhuizing de omstandigheden zodanig waren veranderd dat het voor Saar beter was een nieuw baasje te zoeken. Saar is een Nederlandse hond, haar moeder was een kruising Mechelse herder, wat vader was is niet bekend.

Meer informatie over Saar

Verhaal van Saar ten tijde van het zoeken naar een baasje

De verhuizing naar ons gezin is heel goed gegaan. Saar was gelijk bij ons op haar gemak en kwam al snel bij iedereen knuffels halen. Wij hebben twee kinderen van 15 en 17 jaar waar Saar heel goed mee omgaat. Onze kinderen zijn al wat ouder en gewend met honden om te gaan. Hoe Saar met kleine kinderen omgaat is niet bekend. Wel waren er in het gezin waar ze vandaan komt kinderen waar ze dus mee is opgegroeid. Omdat Saar toch al wat ouder is heeft het onze voorkeur Saar te plaatsen bij een gezin zonder of met al wat oudere kinderen.

Wij hebben twee honden, een kat en twee vogels.  Met de honden kan zij het goed vinden, de kat vind zij totaal niet interessant en ook de vogels kunnen we met een gerust hart laten vliegen want die negeert ze. Saar heeft in no time ons hart gestolen. Zij is echt een hele lieve, zachte en gehoorzame hond.

Bezoek gaat Saar vriendelijk begroeten. Als het bezoek zit komt ze graag even een knuffel te halen. Saar is gek op knuffelen, zit graag naast je op de bank en als je haar aan het kroelen bent en je stopt, laat ze even met haar pootje weten dat ze graag wil dat je door gaat, of ze duwt haar snoetje in je hand als ze graag wil dat je haar gaat aaien.

In huis is Saar rustig en luistert goed. Ze is graag bij je in de buurt en een vang- of zoekspelletje vind ze altijd leuk. Soms is ze een beetje waaks. Als een voor haar vreemde bijvoorbeeld vanuit de tuin binnenkomt wil ze soms een enkele blaf geven, maar ook niet altijd. Soms gaat ze gewoon nieuwsgierig kijken en blaft ze niet.

Saar gaat graag uit en loopt keurig aan de lijn. Lekker loslopen en een balletje apporteren vind ze geweldig. Als ze aan het spelen is met de bal, is dat ook het enige waar Saar mee bezig is. Andere honden, paarden, fietsers of hardlopers zijn totaal niet interessant en worden door Saar genegeerd. Over het algemeen is Saar überhaupt niet bezig met andere honden. Ze zal even ruiken en loopt dan weer met de baas mee, want die is voor haar belangrijker. Mocht een hond te druk of te dreigend aan komen rennen, dan kan ze wel eens een grauw geven maar ze is heel goed weer bij je te roepen. Saar blijft goed bij je in de buurt en houdt de baas goed in de gaten.

Haar eerste eigenaar heeft gehoorzaamheidscursussen en behendigheid met haar gedaan en dat is goed te merken. Saar is graag met de baas bezig en geniet daar volop van.

Saar is 10 jaar oud en heeft een grijs snoetje maar ze gedraagt zich niet oud. Ze rent en apporteert nog als een jongedame. Wie voor Saar openstaat kan de komende jaren nog een geweldige hond aan Saar hebben. Ze is ontzettend lief, knuffelig en luistert geweldig, echt een trouw kameraadje.

Saar is gecontroleerd door de dierenarts en gezond bevonden.

Slideshow

Saar is geadopteerd