Naam hond: Saar

Nieuws over Saar

Hoe is het nu met…

Saar in het kort

Kan alleen thuisblijven: Ja heel goed
Kan met kinderen: Ja, het is onbekend hoe zij is met heel jonge kinderen.
Kan met katten: Ja binnen heeft ze geen interesse in de kat. Buiten zou ze het best een heel leuk spelletje vinden de kat op te jagen maar zodra je nee zegt of ze voelt dat ze niet verder kan door de riem is het gelijk klaar.
Kan met anderen honden: Ja. Saar gaat heel goed met andere honden. Ze ruikt even en loopt dan door. Soms wil ze ook wel eens gaan spelen maar heeft nog nooit uitgevallen of geblaft naar een andere hond.
Kan mee in de auto: Ja, het is duidelijk dat ze dat is gewend. Ze spring achter in de auto en gaat dan rustig zitten.
Kent basiscommando’s: Ja
Waaks: Nee. Als er wordt aangebeld en onze hond gaat blaffen doet ze wel mee.
Kan loslopen: Ja, ze luistert goed en houdt de baas goed in de gaten. Ze vindt het heerlijk naar buiten te gaan en lekker te rennen en te spelen.
Jachtinstinct: matig. Ze vindt het wel heel erg leuk spelletje die gekke eenden op te jagen die vliegen zo leuk weg als ze aan komt rennen.
Gedrag op straat: Goed gedrag naar andere honden en mensen.
Gedrag naar bezoek: Prima, nieuwsgierig en komt snel haar knuffel halen

4 jaar geleden is Saar geadopteerd via een stichting welke honden uit Bulgarije herplaatsten.
Van haar geschiedenis uit Bulgarije weten we niet veel alleen dat ze uit een asiel is gered.
Helaas is de relatie van haar eigenaren vorig jaar beëindigd. De vrouw wilde of kon Saar niet houden en de man heeft het nog een jaar geprobeerd. Echter door de lange werkdagen, waarop Saar dus heel lang alleen was, en het feit dat hij regelmatig naar het buitenland moet voor zijn werk heeft hij besloten dat hij moest doen wat het beste was voor Saar. En dat is een baasje zoeken die haar wel alle aandacht kan geven die zij verdient.

Meer informatie over Saar

Saar is sinds vrijdag 24 februari bij ons. Saar is een hele lieve makkelijke hond.
Ze kon gelijk heel goed met onze andere 2 honden overweg. En ook naar ons was ze gelijk aanhankelijk. Al snel voelde ze zich op haar gemak. Saar is een lieve rustige hond en zoekt je op wanneer ze een knuffel wil. Ook met onze kinderen (16 en 18) kon ze het gelijk goed vinden. De kat is niet erg interessant. Onze kat kan gewoon binnenkomen en rondlopen zonder dat Saar haar ook maar benaderd. We hebben haar nooit terecht hoeven wijzen want ze heeft gewoon nooit geprobeerd achter de kat aan te gaan of iets dergelijks. Ook de vogels (2 parkietjes) die dagelijks rondvliegen zijn totaal niet interessant. Terwijl Saar het buiten wel weer leuk vindt om katten of vogels op te jagen. Ze vindt het namelijk een erg leuk spelletje om aan te komen rennen zodat de katten wegrennen en vogels wegvliegen. Echter zodra je zegt nee stopt ze ook direct.
Als er gebeld wordt slaat Saar aan. Zodra er bezoek binnen komt gaat ze nieuwsgierig even kijken en ontvangt daarbij graag een aai. Daarna zal ze gewoon weer rustig haar ding gaan doen.

In huis is Saar een rustige lieve hond. Ze kan heel goed alleen blijven. Ze gaat heerlijk liggen slapen sloopt niets. In het begin hebben wij een bench voor Saar neergezet. Overdag was de bench gewoon open en kon Saar gewoon ergens gaan liggen in de huiskamer net als onze eigen 2 honden. Maar omdat ze in de 1e 2 weken s nachts een aantal keer heeft geplast (in zowel de 1e als de 2e week 2x) hebben we een aantal weken s nachts de bench dicht gedaan. Dit ging dan prima en plaste ze niet. Ze heeft totaal geen probleem met een bench.
Het was alleen maar voor de nacht want overdag ging het al goed. Dit heeft waarschijnlijk aan het wennen gelegen want inmiddels is de bench weer opgeruimd en is Saar ook s nachts uit de bench en dat gaat prima.

Saar vindt het prima om geborsteld te worden. Ze heeft een vrij makkelijke vacht wat normaal onderhoud vergt.
Uit gaan vindt ze helemaal leuk. Ze staat enthousiast op als ze ziet dat we uitgaan. Ze gaat netjes zitten om aangelijnd te worden en loopt heel enthousiast mee. Ze kan netjes volgen maar heeft soms wel de neiging een beetje te trekken. Als je stopt en ze moet even wachten gaat ze netjes zitten. Met andere honden gaat het eigenlijk altijd goed. Ze zal rustig een andere hond benaderen ruikt even en gaat daarna haar gang weer. Een enkele keer gaat ze spelen maar meestal loopt ze weer door en gaat haar eigen gang. Saar is geen hond die graag achter ballen aangaat of met stokken sjouwt. Ze is liever aan het rennen en aan het snuffelen. Auto rijden gaat prima, ze gaat rustig zitten en wacht rustig tot we op de plaats van bestemming zijn.
Samenvattend Saar is een geweldige hond. Een hele lieve makkelijke rustige hond, die goed gaat met mensen en andere honden en goed luistert.
Een echte lieverd die haar eigen liefdevolle mand verdient.

Aandachtspunten

I.v.m. haar jachtinstinct in veilige gebieden loslaten.