Afkomstig uit: Timisoara, Roemenië
Schofthoogte:
Gewicht: 8 kg
Geboortedatum: 20-09-2010
Adoptiekosten: € 175,- (niet gesteriliseerd)
Woont nu in: Enschede

Hoe gaat het nu met …

Onderstaand filmpje van Shelby is ontvangen op 16 april 2017. Het gaat heel erg goed met Shelby dankzij haar toegewijde bazinnetje. De meest recente foto’s van Shelby kunt u zien in haar Flickr album onderaan de pagina.

Shelby in het kort

Kan met katten: ja

Kan loslopen (ook in duin): ja

Kan alleen thuis blijven: ja

Kent commando’s: ja (Hier, Wacht, Blijf, Plaats)

Gehoorzaam: ja

Kan met reuen en teven: (buiten zijn honden geen enkel probleem. Binnen kan Shelby minder goed met honden overweg)

Shelby is op 5 maart 2014 binnen gekomen bij de stichting. Zij is door een gezin vanuit Roemenië naar Nederland gehaald toen zij 6 weken oud was. Er gingen geruchten dat Shelby terug gebracht zou worden naar Roemenië en daar op straat gezet zou worden. De reden zou zijn dat Shelby niet goed (meer) met de kinderen van het gezin overweg kon. Stichting Hond in nood heeft Shelby opgenomen.

Meer informatie over Shelby

Verhaal van Shelby ten tijde van het zoeken naar een baasje:

Shelby blijkt bij de juiste aanpak een alleraardigst hondje te zijn. Vriendelijk, vrolijk, trouw en makkelijk. Ze is erg gehoorzaam, zowel binnenshuis als buiten. Haar gedrag buiten is erg goed. Ze blijft dichtbij, maakt geen ruzie met andere honden, jaagt niet achter joggers of fietsers. Ze is het perfecte wandelmaatje.

Bij rustige kinderen is Shelby ook rustig. Het jongste kind in huis bij haar opvang is 11 jaar. Ze is zeer gehoorzaam, komt direct terug bij roepen. Ze had nog nooit losgelopen terwijl dat haar hoogtepunt van de dag is.

Shelby doet het prima bij een consequente opvoeding. We plaatsen haar het liefst bij mensen zonder andere honden. Nu leeft ze wel met meerdere honden in huis, met de één is zij wel goed, met de ander wat minder. Zonder andere honden in huis is zij zelf het meest op haar gemak. Katten kan zij mee overweg. Grotere en verantwoordelijke kinderen zou ook kunnen. Voor een echtpaar zonder kleine kinderen, andere honden, wel eventueel een kat is zij een zeer geschikt hondje.

Shelby is gechipt, geënt, ontwormd, ontvlooid, heeft een paspoort en is, voor zij bij Stichting Hond in nood kwam, in Nederland getest op hartworm (originele documenten aanwezig).

Slideshow

Shelby is geadopteerd