Smokey, heeft zijn plek binnen het gezin gevonden

Smokey, geadopteerd 16-04-15

09-09-15

Al enige tijd waren wij op zoek naar een leuk gezelschapshondje dat “puppy-af” was. Het aanbod op internet is enorm, maar het blijft een hondje waarvan je niet goed weet waarom mensen hem wegdoen. We wilden een goede match voor ons gezin!

Onze zoon kwam heel enthousiast naar beneden met de iPad, waarop hij een advertentie op Marktplaats liet zien. De advertentie waarin een baasje gezocht werd voor de jonge Maltezer Smokey via Stichting Hond in nood. Dit was het begin …

Na het gebruikelijke denken en overleggen hebben we contact gezocht met Stichting Hond in nood. Via de mail werd een afspraak gemaakt om kennis te maken met Smokey bij zijn opvanggezin. Op 12 april 2015 werden we vriendelijk ontvangen bij Petra en Emiel en na een kleine snuffelronde ging Smokey tegen zijn (toen nog mogelijke) nieuwe baasje aanliggen.

Na een gesprek met Annette en een uitlaatronde werd besloten om Smokey bij ons thuis even te laten wennen. Dit ging fantastisch waardoor de adoptie een feit werd. Na de formulieren en de financiële zaken geregeld te hebben, hebben we Smokey bij het opvanggezin opgehaald.

In het begin heeft Smokey veel last gehad van verlatingsangst, maar met veel geduld en veel oefenen is het gelukt om dit weg te nemen bij hem. Ook was hij erg schrikkerig wanneer iemand zijn benen bewoog of met zijn handen te dicht bij kwam. Je merkte dat hij een verleden had en dat je zijn vertrouwen moest winnen. We hebben dan ook, als we visite kregen, mensen de instructie gegeven hem geen aandacht te geven. Laat hem maar naar jou toekomen, want hij is reuze nieuwsgierig wie je bent!

Nu (na 5 maanden) gaat het uitstekend met Smokey en met ons. Hij luistert heeft goed, loslopen vindt hij fantastisch en ravotten met zijn “grote neef” Argos is helemaal een feest!

Hij heeft z’n plek binnen het gezin gevonden en gekregen. Zelfs de poes (16 jaar en niet echt honden gewend) heeft hem volledig geaccepteerd!

Via Stichting Hond in nood hebben wij een vriend voor het leven!

Arno, Claudia, Axel en Stacey Tipker

Smokey, geadopteerd op 16-04-15