Afkomstig uit: Timisoara, Roemenië
Schofthoogte:
Gewicht:
Geboortedatum: 29-04-2013
Adoptiekosten: € 270,- (gesteriliseerd)
Woont nu in: Den Haag (Scheveningen)

Hoe gaat het nu met …

Lees het verhaal Shabby, onze knuffelhond (08-08-15)

Snoopy en acht andere broertjes en zusjes, zijn geboren in de struiken langs de straat in Timisoara. Dierenarts Laura Ratiu was op weg naar huis toen ze moeder en pups zag oversteken. Moeder liet zich niet vangen. De negen pups zijn meegenomen. Vijf van hen zijn naar Nederland gekomen. De ander vier zijn in Roemenië herplaatst.

Meer informatie over Snoopy

Verhaal van Snoopy (nu Shabby) ten tijde van het zoeken naar een baasje:

Snoopy is een lieve zachtaardige hond. Heel vriendelijk tegen mens en dier.

Ze leeft samen in het opvanggezin met twee (grotere) kinderen, een andere hond, een kat, en twee parkieten die losvliegen. Voor Snoopy is dat geen probleem. Ze gaat een aantal keer per week mee met de uitlaatdienst van de stichting, met verschillende honden. Snoopy geniet daar zichtbaar van. Sinds kort kan ze alleen thuis blijven buiten de bench.

Ondertussen leert Snoopy veel in het opvanggezin, zoals basis commando’s, en terugkomen op hondenfluit wordt getraind. Ze kan zonder probleem mee in de auto. Snoopy zal middelgroot tot groot uitgroeien.

Update van het opvanggezin (06-11-13):

Snoopy is nu zo’n 4 a 5 weken bij ons. Ze is een ontzettend  lieve hond met een heel zacht karakter. Het is een echte knuffelkont. Ze is super lief met onze eigen hond, de kat en de parkieten kunnen zonder problemen in de kamer  rondvliegen.  Snoopy is in het begin nog wat terughoudend naar nieuwe mensen. Maar ze wordt met de dag dapperder en nieuwsgieriger. Als er bij binnenkomst geen aandacht aan haar wordt geschonken en ze ziet dat onze hond wel naar de mensen komt, wordt ze nieuwsgierig en zal ze vaak ook komen.

Ze vindt het heerlijk om lekker even te rennen. Achter blaadjes aan,  door het zand rennen of met Max samen achter de stokken aanrennen, je kunt haar geen groter plezier doen.  En ze kan dan ook lekker gek doen. Regen deert haar niet en ze geniet volop van die dagelijkse speeluurtjes buiten. De ontmoetingen met andere honden gaan ook steeds beter, drukke honden vindt ze nog wat intimiderend maar als ze ziet dat Max onze hond wel de ontmoeting met de hond aangaat volgt ze meestal ook. En als ze dan doorheeft dat de hond alleen wil ruiken laat ze de hond netjes ruiken en loopt ze vrolijk weer verder en loopt meestal zelfs weer even terug naar de hond. Ondertussen kijkt ze goed waar ik ben en als ik zeg “het is goed meisje, kom maar” komt ze vrolijk aangehuppeld. Snoopy luistert heel goed binnen en buiten.

Thuis doe je haar een groot plezier met een kauwstaaf of een flostouw. Ze kan daar in de mand heerlijk van genieten.  Ze ligt ook graag te slapen op de grond naast de stoel en de bank. Lekker bij ons en Max haar hondenvriend in de buurt.

Wie haar de tijd gunt zich op haar gemak te voelen krijgt hier een geweldige hond aan die een heleboel liefde te geven heeft. Een echt kameraadje.

Snoopy is gevaccineerd, ontwormd en ontvlooid.

Slideshow

Snoopy is geadopteerd