Sawyer zoekt een nieuw baasje

Naam hond: Sawyer
Ras/soort: Kruising (waarschijnlijk tussen een labrador en een turkse herder)
Reu/teef: Reu
Gecastreerd: Ja
Geënt: Ja
Gechipt: Ja
Schofthoogte: 68 cm
Gewicht: 32kg
Geboortedatum: 01-06-2013
Adoptiekosten: € 150,00
Verblijft bij huidige baasjes in: Volendam

Over Sawyer in het kort

Kan alleen thuis blijven: Ja
Kan met kinderen: Ja
Kan met katten: Ja
Kan met anderen honden: Ja
Kan mee in de auto: Ja
Kent basiscommando’s: Ja
Waaks: Soms (wil wel eens grommen als iemand langs het raam loopt, blaft zelden tot nooit)
Kan los lopen: Ja
Jachtinstinct: Nee
Gedrag op straat: Goed, wel nieuwgierig
Gedrag naar bezoek: Enthousiast, maar springt niet

Sawyer is gehaald uit het buitenland (Bulgarije) toen hij nog heel jong was. Eenmaal in Nederland kwam hij bij ons wonen en we hebben gelukkig nooit problemen met hem gehad. Hij heeft alles van ons geleerd en is op puppy en gehoorzaamheid cursus geweest. Altijd gek geweest op spelen en rond rennen en kan ook af en toe gek doen. De liefste hond die er maar is.

Meer informatie over Sawyer

Sawyer is ontzettend lief en ontzettend gek op aandacht en geaaid worden. Als hij buiten in een losloopgebied is, rent en snuffelt hij erop los. Hij kan zwemmen maar weet gelukkig wel het verschill tussen een duik in de zee (wat hij van ons mag) en een duik in de sloot (wat hij niet mag). Hij luistert goed en voor een hondenkoekje doet hij alles. Kan goed opschieten met andere dieren. Nooit problemen gehad met andere honden, wil wel achter hazen en katten aan buiten en is niet altijd gek op katten die hij niet kent. Mijn moeder heeft twee katten en daar was geen enkel probleem mee, ook heeft Sawyer een tijd lang samen met een konijn bij ons in huis gewoond en ook dat was geen enkel probleem. Helaas laat hij wel redelijk wat haren los dus elke dag stofzuigen is bij ons thuis altijd een must geweest. Twee keer per jaar laten we hem helemaal plukken en wassen en dan is dit weer een hele tijd een stuk minder. We geven hem droge hondenkoekjes en ook alleen maar droogvoer van Royal Canin en af en toe van die snackstokjes, hij verdraagt geen ander voer en zeker geen vlees want daar kan hij oorontstekingen van krijgen. Die kreeg hij vroeger dus wel eens maar na veranderen van voer en lekkernijen heeft hij deze al heel lang niet meer gehad.

Aandachtspunten:

Alleen voer van Royal Canin (zie bovenstaande tekst)

Sawyer is ideaal voor iemand op een boerderij, een groot erf of met tuin . Hij kan goed met kinderen, maar is onhandig met kruipende kinderen omdat hij verhaart.

Reden van afstand

We hebben steeds minder tijd voor hem. Sinds we allebei een nieuwe baan hebben zijn de werktijden een stuk ongunstiger voor hem, waardoor hij soms een hele dag alleen thuis zit. Ook al kan hij dit goed, weten we natuurlijk ook dat dit niet fijn voor hem is en willen we alleen maar het beste voor hem. Vroeger ging hij mee met zijn vrouwtje die op een boerderij werkte, helaas is dit niet meer zo. We hebben een kind sinds anderhalf jaar en helaas kon de huisarts geen 100% uitsluitsel geven maar het lijkt erop dat hij allergisch is voor Sawyer. We gingen meerdere keren per dag stofzuigen maar ook dat lijkt helaas niet te helpen. De combinatie van deze veranderingen in ons gezin zorgt ervoor dat Sawyer niet de aandacht meer kan krijgen die hij verdient.

Filmpje

Contact

Heeft u interesse in Sawyer? Stuur ons gerust een mail met uw motivatie/ gezins- en werksituatie, wij sturen uw bericht door aan de huidige baasjes van Sawyer

Verantwoording

Voor honden die ter bemiddeling op onze website worden getoond ligt de verantwoording volledig bij de partij die de hond ter herplaatsing aanbiedt! Deze partij kan een particulier, stichting of asiel zijn. Deze partij bepaalt zelf de adoptiebijdrage van de betreffende hond en heeft het alleenrecht op de bijdrage.