Naam: Bram
Adoptiebijdrage: € 275,-
Verblijft in: Smilde Drenthe

Meer informatie over Bram

Bram is urgent voor plaatsing omdat 1 hond hem soms aanvalt. Bram is een grappig Spaans beertje in basset uitvoering die het maar wat tof vindt om in Nederland te zijn. Zijn motto is volle kracht vooruit; of hij nu aan de lijn loopt, voer ruikt of kusjes aan kindjes wil uitdelen. Kinderen zijn gezellig maar omdat hij erg op voer gericht is plaatsen we hem met zijn lompe gedrag en het pikken van voer uit kinderhandjes liever enkel bij tieners en niet bij jonge kinderen. Hij is 2 dagen gezien in een gezin met katten. Katten die honden gewend zijn en stilzitten negeert hij maar als ze gaan rennen dan moet hij wel achteraan. In de tuin mag hij graag merels jagen. Onder zijn stoere manier van doen zit ook een hond die nog wat van slag is van de reis en de ruzie steeds met de andere reu in huis. Een bench daar wil hij liever niet in slapen maar los in de gang naast de slaapkamer beneden ging goed. Maar met eten en slapen en apart zetten andere reu zit hij nu wel veel in een varikennel. Bram leefde in Spanje op een balkon en was daardoor nog niet helemaal zindelijk maar lijkt nu hier wel redelijk tuinzindelijk inmiddels. Hij poept altijd buiten en ontlast zich ook aan de lijn. Het alleen thuis zijn moet nog worden opgebouwd; hij kan toch eerst nog even wat piepen/blaffen. Als je de lijn pakt wordt hij enthousiast en blij om mee erop uit te gaan en Bram is ook niet bang op verkeer. Maar wel een sterke hond aan de lijn.

Bram is 4 jaar oud en een kortpotige mix van 16 kilo. Hoewel met zo’n 40 cm niet hoog is hij dus geen klein hondje! Hij doet wat denken aan een Basset Griffon Vendeen en een Bassethound al heeft hij andere oren. Bram is echt sterk aan de lijn ondanks dat hij niet zo groot lijkt. Zijn opvangvrouwtje loopt met stok en wandelen is nu niet mogelijk. Met vrouwen en kinderen open en vriendelijk. Met mannen is hij soms wel op zijn hoede. Daar heeft hij duidelijk minder goede ervaringen mee. Al vindt hij de opabaas met snoepjes weer geweldig als die langs komt. Hij zit in een gemengde grote roedel en is goed met alle teefjes en de meeste reuen. Echter met 1 reu is hij aan het volgen/aftasten en die reu is dat nu zat en valt hem aan. In zijn vorige opvanggezin deed hij dit ook met 1 reu. We plaatsen hem daarom niet bij reuen. Gezien zijn sterke lijn gedrag en de training die hij behoeft is hij waarschijnlijk het beste op zijn plek als hond alleen in een rustige woon en wandelomgeving.

Bram is in opvang in Smilde Drenthe te bezoeken. Bemiddeling stichting Esperanza Hoop voor Honden. Adoptiebijdrage euro 275. Bram is gechipt, geënt, ontwormd, gecastreerd en getest op Middellandse Zeeziektes.

Bij interesse graag een mail naar zijn opvangvrouwtje Maureen via email opvanghonden@live.nl met wat basis informatie zoals gezinssamenstelling, eventuele huisdieren (andere dieren dan honden en katten is niet bekend), woon en wandelomgeving, wat u wandelt, hoe de tuin omheind is en natuurlijk hoe vaak en hoe lang Bram bij u alleen zou moeten zijn. Dan kunnen we meedenken of Bram bij u past. Zonder basis informatie is een eerste inschatting en reactie niet mogelijk.

Verantwoording

Voor honden die ter bemiddeling op onze website worden getoond ligt de verantwoording volledig bij de partij die de hond ter herplaatsing aanbiedt!
Deze partij kan een particulier, stichting of asiel zijn.