Voor de operatie

Na het bezoek met Ceasar aan de dierenarts kwamen er een paar slapeloze nachten. Twee dagen is geprobeerd om met Prednison de situatie te verbeteren De laatste nacht voor zijn opname in het Medisch Centrum voor Dieren in Amsterdam was de aanleiding voor het besluit hem te laten opereren. Om 23.00 uur was hij zo hard aan het janken dat we een injectie met pijnstiller hebben gehaald bij de dierenarts. De dierenarts legt goed uit hoe de spuit gezet moet worden, het liefst in de spier want dat werkt het snelst. De rugspier is bij grote honden goed te vinden, die ligt een vingertopje van de rugwervel af. Je voelt een harde plek. Helaas heeft het maar een minuut of tien zijn janken gestopt. De hele nacht om beurten aaien en bemoedigend toespreken en de dierenarts weer bellen. De volgende dag naar het Medisch Centrum voor Dieren.

Vanaf het moment dat we binnenkwamen met Ceasar in het M.C.D is hij met de grootste zorg behandeld. Vrij snel is hij onder narcose gebracht en in de twee uur durende MRI-scan gelegd. Daarna was het wachten op de uitslag. De chirurg is ons komen halen en heeft zijn bevindingen verteld en uitgelegd via beelden van de scan. Een hernia tussen de zesde en zevende wervel. Operatie noodzakelijk en kans op goede genezing 60%. We kiezen voor een operatie die de volgende dag zal plaatsvinden.

De dag erna om 16.30 uur gaat de telefoon … de operatie is geslaagd. Er is een grote hernia verwijderd.