Adoptiebijdrage

• Honden 0 t/m 7 jaar (gesteriliseerd): € 270,- / intact: € 250,- (geënt/ontwormd/ontvlooid/gechipt)
• Honden vanaf 8 jaar en ouder (gesteriliseerd) : € 250,- / intact: € 225,- (geënt/ontwormd/ontvlooid/gechipt)
• Pups niet gecastreerd:  € 250,-
• Tot 5 kilo  € 250,- (volwassen)

Let op! De adoptiebijdrage kan variëren. Indien er kosten gemaakt moeten worden, zoals bijvoorbeeld voor sterilisatie in Nederland, kan de bijdrage hoger zijn. De adoptiebijdrage kan ook lager zijn, bijvoorbeeld bij lichamelijke gebreken.

Visie

Bij de oprichting van Stichting Hond in nood op 2 mei 2012, had een ieder van ons de wens om klein te blijven. Ons streven was, elke hond voldoende zorg te geven en alle benodigde tijd te kunnen steken in de zoektocht naar die ene juiste baas. Om daarna nog steeds ruimte en tijd te hebben om de nieuwe baas en hond te helpen, mochten er problemen zijn. Tot op heden is dat gelukt. Hoe moeilijk het soms ook is, niet meer honden op te nemen. Er zijn immers zoveel honden in nood.

Beleid

Een hond wordt pas ter adoptie aangeboden als er genoeg informatie is over het karakter en het gedrag in verschillende situaties.

Stichting Hond in nood werkt met een adoptieovereenkomst. Wanneer u de hond binnen 7 dagen terug brengt krijgt u de adoptiebijdrage retour, min € 50,- administratiekosten.

Wanneer de hond onverhoopt bij u weg moet na een langere tijd, zullen wij ook dan ons weer inzetten om een nieuwe plek voor de hond te vinden.

In de regel worden de volwassen adoptiehonden niet bij gezinnen met kinderen onder de 5 jaar geplaatst.

Er worden geen honden bij mensen geplaatst die full-time werken. Dit om eenzaamheid en frustratie bij de hond te voorkomen.

U krijgt een hond niet direct bij bezichtiging mee, om impulsieve aanschaf te voorkomen.

In de regel gaan honden en katten gesteriliseerd naar hun nieuwe thuis. Buitenlandse honden worden indien de leeftijd en gezondheid het toelaat al in het land van herkomst gesteriliseerd. Nederlandse honden worden in Nederland gesteriliseerd (indien zij nog intact zijn), afhankelijk van de leeftijd en gezondheid van de hond.

Voor meer informatie zie adoptieprocedure.