Nieuwe hond moet weg om trauma 6 jarig meisje

Op 1 maart 2017 werd de eigenaresse van de hond, die op 31 juli 2016 een bijtincident veroorzaakte bij een meisje van 6 jaar, voor de rechtbank gedaagd door de ouders van het meisje. Dit betrof een kort geding waar het om de nieuwe hond ging van de eigenaresse, een kruising Rottweiler van 8 maanden.

De hond Charley, die verantwoordelijk was voor het bijtincident, is in tegenstelling tot het bericht in het Algemeen Dagblad, na een half jaar in de opslag te hebben gezeten na het incident en door middel van een rechtszaak, overgedragen aan stichting Hond in nood voor een contra expertise. Charley is beoordeeld in aanwezigheid van zijn eigenaresse gedurende een aantal weken, waardoor de eigenaresse zijn eerder opgelegde doodvonnis door de Universiteit Utrecht beter kon begrijpen en uiteindelijk kon aanvaarden. Charley is ingeslapen bij stichting Hond in nood.

WBV Eigen Haard te Amsterdam geeft de eigenaresse van de nieuwe hond slechts 3 dagen de tijd om voor haar hond een andere plek te zoeken tot de buren verhuisd zijn. De buren vertrouwen de nieuwe hond van eigenaresse ook niet en willen niet dat het gebeten dochtertje in angst leeft omdat er een nieuwe hond op het adres woont. Er is geen overleg mogelijk met Eigen Haard om aan de eigenaresse en haar nieuwe hond tijdelijke woonruimte aan te bieden.

Foto onder: nieuwe hond

Algemeen dagblad