Baasje Charley voor de rechter

Op 28 juni diende de rechtszaak over hond Charley die als verwaarloosde hond in beslag werd genomen en ondergebracht werd bij Dierenopvang Amsterdam op 18-02-2015. Naar aanleiding van zijn gedrag in het dierenopvangcentrum waardoor verzorgers soms de kennel niet in durfden werd de hond getest door de Universiteit Utrecht op 25-06-2015. De Universiteit Utrecht vond naar aanleiding van de reacties van Charley in de test “euthanasie veel te ver gaan” waardoor Charley in aanmerking kwam voor herplaatsing. Charley bleef in Dierenopvang Amsterdam tot 14-07-2016, de dag dat Anna B. hem meekreeg.

Na het bijtincident van het 6 jarige meisje op 31-07-2016 in een afgesloten tuin is Charley opnieuw in beslag genomen en wederom getest door de Universiteit Utrecht. Deze keer kreeg hij wegens het bijtincident wel euthanasie advies. Zijn eigenaresse, die hem slechts 17 dagen voor het bijtincident had geadopteerd bij Dierenopvang Amsterdam, ging in beklag tegen de inbeslagname en kreeg toestemming om Charley goed te laten onderzoeken bij stichting Hond in nood.

Charley is binnengekomen uit de opslag bij stichting Hond in nood op 11-01-2017 waar hij geobserveerd is in normale situaties waar. Hij was te gevaarlijk om terug te keren in de maatschappij en is ingeslapen bij stichting Hond in nood op 27-01-2017.

Hart van nederland

Gerelateerd bericht: Hond moet weg om trauma 6 jarig meisje