Rottweiler Bink in beslag genomen na bijtincident

Bink werd in beslag genomen op 7 november 2015 na een bijtincident die hij had veroorzaakt toen de roedel van vier waar hij toebehoort een wandelaar aanblafte. De wandelaar werd gebeten. Bink werd meegenomen door de politie en in de opslag getest op 7 december 2015, waarvan de uitslag slecht was. Op 31 december 2015 werd het klaagschrift behandeld welke de eigenaresse en haar advocaat hadden ingediend tegen de in beslagname, en het verzoek tot teruggave van Bink aan eigenaresse. Helaas had de rechter daar geen oren naar ondanks dat eigenaresse niet bij het incident aanwezig is geweest, en omdat het inmiddels het tweede incident betrof. Bink mocht niet naar huis terug voor dat moment, maar stichting Hond in nood kreeg toestemming om Bink te trainen. Op 22 januari 2016 kwam Bink bij stichting Hond in nood in training. Na twee weken training kon stichting Hond in nood beelden van de training, gedragstest en zijn vooruitgang overleggen aan justitie. De training van Bink kan worden voortgezet vanuit zijn thuissituatie.

1 juli 2016
Bink heeft intussen afwisselend thuis en in de gedragshal nazorg gekregen. Vandaag was zo’n middag in de gedragshal.

Clemens en Bink

20 februari 2016

Bink is inmiddels 10 dagen thuis. De vaardigheden die hij geleerd heeft tijdens de training worden door zijn eigenaresse onderhouden. Met als resultaat dat Bink ook in zijn eigen buurt rustig en keurig over straat loopt.

Bink is weer thuis

10 februari 2016

Vandaag is Bink naar huis gegaan. We zullen hem missen, maar zien hem voorlopig nog voor verdere training de komende maanden.

In beslag genomen hond Bink mag naar huis!

Na twee en een halve week interne training kwam het bericht van de advocaat dat Bink terug naar huis mag.

Filmpje